Харчове виробництво
Ситуація
Тиск з боку крупних українських мереж, мінливий попит покупців, зростаючі обмеження з боку стандартів і регулюючих органів вимагають високої якості управління від компаній харчової галузі. Споживачі хочуть все нові продукти, потрібні постійні вивчення попиту та інновації, виробництво повинно бути гнучким і соціально відповідальним, і в той же час з низькими витратами.
Взаємовідносини з мережами і дистрибуторами містять ряд факторів: відвантаження, ціни, умови та графік оплат, розміри ретробонус, умови доставки. Потрібно з усіх них вибрати оптимальну комбінацію.
Важливо постійно контролювати собівартість кожної асортиментної позиції, щоб працювати в маржинальної зоні. Потрібно оцінювати еластичність попиту - як зміниться маржа при скороченні ціни але збільшенні кількості продажів.
У харчовій галузі як ніде важлива ритмічність виробництва, а значить, важливо правильно планувати продажі і закупівлі сировини.
Щоб постійно бути конкурентоспроможним, потрібна досконала система управління.
Результати співпраці
- Підвищення ефективності діяльності. Це управління результативністю та економічністю діяльності.
- Звітність по ефективності: менеджерів, підрозділів, проектів, бізнес-одиниць, підприємств і холдингів.
- Формалізована за допомогою конкретних показників стратегія діяльності та доведена до кожного співробітника.
- Злагоджена взаємопов'язана система оплати праці по всіх рівнях управління: топ-менеджмент, менеджери середньої ланки, лінійні менеджери та рядові співробітники. Вона побудована на базі ключових показників ефективності, деталізованих і доведених до кожного співробітника.
- Економічно обгрунтована система преміювання: доходи співробітників тим вище, чим вище їх внесок в єдиний інтегральний результат організації. Економічна модель системи оплати зі ставками і формулами розрахунку премій. Ув'язка витрат на ФОП з результатами бізнесу
- Оперативна і достовірна план-фактниа управлінська звітність за фінансовими і нефінансовими результатами.
- Налагоджені бізнес-процеси, що дозволяють персоналу злагоджено працювати і досягати поставлених цілей.
Думка клієнта
Подивіться, як «ІНТАЛЄВ» вирішує важливі завдання для компаній харчової галузі.
Оптимізація собівартості



У структурі собівартості продукції харчової промисловості до 80% складають витрати на сировину та основні матеріали. Це означає, що основну увагу необхідно приділяти оптимізації саме цієї складової. Також важливу роль відіграє сезонність сировини. Необхідно своєчасно і як можна більш точно приймати рішення про момент і обсяги закупівлі.
Контроль цін на сировину
У цьому питанні як не можна краще допомагає бюджетування та постановка стратегічних цілей. «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» дозволяє налаштувати форми для внесення цілей на необхідний горизонт, а потім розробити систему для планування виходячи із заданих показників. Скажімо, мета - певний обсяг виробництва з бажаною собівартістю. Виходячи з нормативів і цін на ринку, розраховуються обсяги закупівель і потреби в інших ресурсах. Тут же можна подивитися планований грошовий потік і вберегти себе від касових розривів.
Технологічні карти та нормативи
Процес планування собівартості для харчової промисловості повинен бути достатньо точним, враховує специфіку напрямки та з чітким закріпленням відповідальності. «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» дозволяє вести технологічні нормативи продукції, причому з урахуванням сезонності та інших факторів.
Що стосується процесу бюджетування, то необхідно в процесі опису враховувати специфіку ринку (скажімо, обмеження за пропозицією сировини, сезонність, умови роботи з постачальниками і т.д.). Описаний процес настроюється в системі і тоді кожному виконавцю своєчасно приходить задача про необхідність планування певної ділянки. При цьому плануючий бачить взаємопов'язані цифри, необхідні йому для прийняття рішень. А керівник може відстежувати загальний стан процесу.
Рентабельність марок і клієнтів




Харчова промисловість - це висококонкурентний бізнес зі складними споживачами. Це змушує як можна більш «тонко» працювати з асортиментом. Своєчасна звітність про рентабельність продукції дає можливість приймати стратегічні рішення про відмову від певних продуктів / марок або включенні нових позицій в асортимент.
Аналіз асортиментної матриці
«ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» накопичує дані про складські рухах в тих аналітичних розрізах, які необхідні для звітності (номенклатурні групи, торгові марки). Це дозволяє оперативно отримати інформацію про оборотності та рентабельності продукції, а значить ефективно управляти асортиментом.
Аналіз каналів і сегментів збуту
Важливу роль для харчової промисловості відіграють ринки і канали збуту. У гонитві за обсягами відвантажень, виробники потрапляють в «пастку» особливих умов, значно знижуючи рентабельність продукції, а іноді і йдучи в «мінус».
Важливо оцінювати рентабельність окремих сегментів: A, B, C. Найчастіше C категорія, займаючи в обсязі продажів невелику частину, генерує непорівнянно багато витрат на обслуговування таких клієнтів. У «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» повинна бути своєчасна інформація про рентабельності окремих сегментів: за категоріями, по регіонах, по наявності спеціальних умов.
Своєчасна достовірна звітність дає інформацію про рентабельність клієнтів і дозволяє приймати правильні рішення про умови відвантажень. «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» накопичує дані про фінансові взаємовідносини з контрагентами на управлінському плані рахунків, дозволяючи будувати необхідні звіти.
Управлінська звітність






Не секрет, що основна задача будь-якої системи - отримання своєчасної та достовірної звітності.
Звітність для оптимізації витрат
Для харчової промисловості необхідно відстеження рентабельності продукції для оперативного реагування в питаннях ціноутворення та прийняття рішень по взаємодії з контрагентами.
Також необхідна можливість проводити факторний аналіз, моделюючи різні ситуації. Чи варто робити закупку сировини одномоментно або по мірі потреби? Скільки буде коштувати зберігання сировини на складах підприємства і яка частка вартості зберігання в собівартості зберігання?
Поступовий перехід на МСФЗ
Найчастіше компанії харчової галузі входять у великі промислові холдинги, часто - міжнародні, що пред'являє до них певні вимоги у наданні інформації. Даний факт вимагає від багатьох компаній ведення обліку за стандартами МСФЗ.
Основна діяльність компанії / холдингу може «обростати» неосновними видами діяльності, такими, як транспорт, трейдинг, складські послуги, і т.д. У цьому випадку потрібно отримання консолідованої звітності, що враховує різні галузеві специфіки дочірніх підприємств.
Перевірка повноти та достовірності звітності
На практиці підприємство змушене надавати одну і ту ж інформацію в різних формах для різних вищестоящих компаній / організацій. Цим обумовлена велика частка ручної праці. А, отже, - зростання трудовитрат і помилки при розрахунку і перенесення даних.
Завдяки розвиненим механізмам внутрішнього контролю в «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» можна з різних боків перевірити сформовану звітність і переконатися в її достовірності.
Така ж ситуація з наданням звітних форм в державні контролюючі органи, яких не мало: в більшості своїй, форми надання інформації скрізь різні, що знову ж збільшує частку ручної праці на підготовку різних форматів звітності.
Гнучкість звітів - 0% кодування
Різні користувачі пред'являють різні вимоги до начебто схожої за назвою звітності. За одним і тим же звітам буває необхідно розробити безліч різних звітних форм: для менеджерів, для фінансової служби, для ради директорів, для інвесторів і пр. При цьому вимоги одержувачів звітності буває складно передбачити. Необхідний інструмент розробки звітності на льоту.
За допомогою «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» ви можете без залучення програмістів швидко налаштувати необхідний звіт. Функціональні можливості дозволяють налаштувати вигляд звіту (список, крос-таблиця, діаграма), встановити групування, сортування, умовне форматування і пр.
З будь-якого звіту можна розшифрувати дані, аж до первинних.
Звітність за МСФЗ
Сучасним трендом є підготовка управлінської звітності за стандартами МСФЗ (або GAAP), або наближеним до них. «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» дозволяє вести весь комплекс звітності за міжнародними стандартами з мінімальними трудовитратами. Компанія отримує звітність, зрозумілу кредиторам та інвесторам.
З іншого боку, може існувати потреба в управлінських звітах, формованих по корпоративним стандартам, відмінним від міжнародних. «ІНТАЛЄВ: Корпоративний Менеджмент» дозволяє вести звітність за декількома стандартами паралельно: масив документів може бути єдиним, а звітність різною (в силу різних принципів її формування).
«Був проведений аналіз російського ринку програмних рішень з бюджетного управління, вироблені критерії вибору системи та проведено тендер. За результатами тендеру, була обрана компанія «ІНТАЛЄВ» і програмний продукт «ІНТАЛЄВ: Корпоративний менеджмент» ... Основні причини вибору «ІНТАЛЄВ»: План рахунків та форми звітності;
Ключовим результатом в системі став єдиний і несуперечливий автоматизований процес бюджетного планування всередині системи, включаючи автоматичну постановку завдань на введення і / або перевірку даних в системі. Також завдяки розробленій системі з'явилася можливість план-фактного аналізу необхідного ступеня деталізації в одній базі даних».